Jak se používá analyzátor spalin? Všechno, co potřebujete vědět...

Jak se používá analyzátor spalin? Všechno, co potřebujete vědět...

Velice častým dotazem, se kterým se setkáváme je, jak se používá analyzátor spalin. S tímto dotazem se setkávají i výrobci kotlů, a proto jsme se rozhodli zde vypsat nejdůležitější informace, který by měl vědět každý kdo používá jakýkoliv typ analyzátoru spalin. Věnujte jednu minutu tomuto článku, který vám může ušetřit spoustu starostí a peněz za případný servis a údržbu přístroje.

DŮLEŽITÉ A NIKDY NEZAPOMENOUT!

Než přejdeme hlavnímu tématu, tak je nutné, abyste věděli v první řadě tyto čtyři důležité body.

 

SENZOR =    SRDCE  ANALYZÁTORU SPALIN = NEJDRAŽŠÍ ČÁST PŘÍSTROJE!

 

1. Analyzátor spalin mějte VŽDY NABITÝ!

Alespoň na minimum, jinak může dojít ke zničení elektrochemických senzorů a poté je nutná výměna. V zimním období nenechávat např. dlouho v autě. Naštěstí všechny naše analyzátory (není to samozřejmost u jiných výrobců) disponují záložní baterii, ale i ta se dokáže vybít!

2. Před (i po) každým měřením PROPLÁCHNOUT PŘÍSTROJ na čerstvém vzduch

Propláchnutím analyzátoru spalin zkalibrujete elektrochemické senzory a jedině čerstvý vzduch má největší předpoklad správné kalibrace. Postačí například vystrčit sondu ven z okna a počkat až analyzátor dokončí proplach. Doporučujeme provádět tento proplach i po každém měření. Odstraníte tím zbylé spaliny uvnitř analyzátoru a vyhnete se zanesení senzoru a tím i zkrácení jeho životnosti.

3. MĚNTE spotřební materiál při znečištění - FILTRY

Spotřební materiál neznamená - trvanlivé. Je to stejné jako u vašeho auta. Filtry zabraňují, aby se do analyzátoru nedostali nečistoty ze spalin a ničili tak senzory. Kromě toho filtry pro analyzátory spalin mají speciální funkci, a to vysušovat spaliny. Viz poslední bod. Neexistuje časový interval, který určí výměnu filtru - vždy je to závislé od typu měřeného paliva a četnosti používání. Např. pevná paliva zanesou filtr mnohem dříve než zemní plyn. Plně postačí optická kontrola, kdy změna barvy filtru popř. vlhkost filtrační patrony napoví zda je potřebná výměna.

4. Pravidelně vylévejte KONDENZÁT

Zachycený kondenzát je nežádoucí uchovávat v nádržce. Vzniká vysušováním spalin ještě před vstupem do analyzátoru. Toto včasné zachycení udržuje senzor v dobré kondici a oddaluje nutnou výměnu senzoru.

 

K článku pokračujte kliknutím na tento odkaz sem

Odeslat článek známému   Vytisknout